Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

The Robowheels project Αυτοματοποιημένο αναπηρικό αμαξίδιο Τάλως robotics team

 

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής Τάλως robotics team του 1ου δημοτικού σχολείου Μουρνιών, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Μανούσακα Μανούσο, εκπαιδευτικό πληροφορικής και με τους μαθητές Αναστασάκη Ιωάννη, Στραβοπόδη Κωνσταντίνα, Ρουσιάκη Πέτρο, κατέκτησε την κορυφή στον 3ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ανοικτών τεχνολογιών του ΕΛ/ΛΑΚ.

Το έργο ξεχώρισε για την ιδέα, την υλοποίησή, τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής-χρήσης και διδασκαλίας που δίνουν την δυνατότητα να είναι επαναχρησιμοποιήσιμο.

 

Γενική Περιγραφή

 

Οι μαθητές αφού βρήκαν στοιχεία για την τετραπληγία και την παραπληγία, μελέτησαν τις ανάγκες και τις λειτουργικές ικανότητες των ατόμων αυτών. Σκοπός ήταν η δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου οχήματος μετακίνησης που θα προσαρμόζεται ανάλογα το μέλος του σώματος που θα είναι ικανός να θέσει σε κίνηση ο χρήστης του ή χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές. Θα παρέχει βασικές δικλείδες ασφαλείας για την ακινητοποίησή του. Η προοπτική του είναι να ενσωματωθεί και σύστημα εντοπισμού θέσης και επικοινωνίας σε περίπτωση κινδύνου.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - Με τη χρήση γυροσκοπικού αισθητήρα

Στη συγκεκριμένη εκδοχή χρησιμοποιούμε ένα γυροσκοπικό αισθητήρα τον οποίο τον προσαρμόζουμε στο μέλος του σώματος που μπορεί το άτομο με τετραπληγία να κινήσει. Ανάλογα την κλήση που δέχεται ο γυροσκοπικός αισθητήρας από τον χρήστη εκτελεί τις αντίστοιχες κινήσεις. Όταν τον γείρει μπροστά τα μοτέρ εκτελούν εμπρόσθια κίνηση. Όταν τον γείρει πίσω τα μοτέρ εκτελούν κίνηση προς τα πίσω. Αντίστοιχα όταν τον γείρει δεξιά ή αριστερά τα μοτέρ εκτελούν τις αντίστοιχες κινήσεις.

Αυτός ο τρόπος έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Ένας άνθρωπος με κινητικές δυσκολίες μπορεί να έχει πολλές ιδιαιτερότητες στο μέλος του σώματος που θα θέτει το όχημα σε κίνηση. Για παράδειγμα αν περιστρέφει τον αισθητήρα με το κεφάλι του, η κίνηση που κάνει δεξιά ίσως είναι μικρότερη της κίνησης που κάνει αριστερά, Με αυτό τον αισθητήρα μπορούμε να ρυθμίσουμε την ευαισθησία της κάθε κίνησης κατά το δοκούν.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ - Με τη χρήση Αναγνώρισης φωνής

Στη συγκεκριμένη εκδοχή χρησιμοποιούμε μία μονάδα αναγνώρισης φωνής και με φωνητικές εντολές, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί εκ των προτέρων, μπορεί να θέσει σε κίνηση ο χρήστης τα μοτέρ. Για παράδειγμα θα μπορούσε να πει τη λέξη μπροστά και τα μοτέρ να εκτελέσουν εμπρόσθια κίνηση. Θα μπορούσε να πει τη λέξη δεξιά και τα μοτέρ να εκτελέσουν δεξιά στροφή. Θα μπορούσε να πει την λέξη stop για να μπορέσει να τερματίσει τη λειτουργία του μοτέρ. Ένα πλεονέκτημα της συγκεκριμένης μονάδας αναγνώρισης φωνής, είναι ότι είναι ανεξάρτητη γλώσσας και χροιάς. Μπορεί και συγκρίνει τους φθόγγους με αυτό που έχουμε καταγράψει αρχικά. Επίσης κάποιοι συνάνθρωποί μας με δυσκολία στην ομιλία ίσως μπορούν να προφέρουν μόνο ήχους. Είναι σε θέση η μονάδα αυτή να τους κατανοήσει.

 

Σκοπός και οφέλη

• Ευαισθητοποίηση των μαθητών στο κοινωνικό θέμα της αναπηρίας.

• Αναζήτηση λύσεων μετά από μελέτη προδιαγραφών και απαιτήσεων.

• Εισαγωγή στην κατασκευή και λειτουργία βασικών ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.

• Εισαγωγή σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα και σε βασικές προγραμματιστικές δομές.

• Εισαγωγή σε θέματα μηχανικής και κατασκευών.

• Ομαδικότητα και συνεργασία.

Το έργο που διακρίθηκε το 2021 θα το βρείτε παρακάτω:

http://mmanousakas.sites.sch.gr/

https://openedtech.ellak.gr/robotics2021/the-robowheels-project-aftomatopiimeno-anapiriko-amaxidio-1o-dimotiko-mournion/

https://github.com/talos-robotics/Robowheels

Βίντεο – παρουσίαση:

https://www.youtube.com/watch?v=V4w2R3GzmRQ

Το έργο που διακρίθηκε το 2020 θα το βρείτε παρακάτω:

https://openedtech.ellak.gr/robotics2020/the-airbot-project-analisi-atmosferikis-ripansis/





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ